a kumpla w octavi 1,6 był wymieniany olej jakiś miesiąc temu. czoraj sprawdził z ciekawości bagnet, i co go zdziwiło - przejechał raptem 1000 km a olej jst prawie tak samo czarny jak stary, filtr zostałwymieniony, czy to normalne ? przebiego 30 000 km, spokojny styl jazdy i magnatec 5w40
Styl jazdy nie powinien mieć z tym nic wspólnego. Jedyna sugestia jaka jest interpretacja oleju jako "czarny". Jakim olejem do tej pory był zalewany silnik. Oleje silnikowe Castrola znane są z tego, że mają dobre właściwości do płukania silnika. Jeśli kolega nie robi dużych przebiegów na jednorazowym przejeździe (krótkie dystanse), olej również z tego powodu może zmienić szybciej swój odcień .
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
w dieslu to by było normalne, w benzyniaku olej powonien być "czysty", szczególnie po takim przebiegu od wymiany. A może ten olej nie został wymieniony :?: , czy kolega osobiście go wymieniał :?: Czy jest pewien wymiany :?:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
moja była octa 1.6 czarny przepracowany olej miała przed przeglądem, po zmianie na nowy przez kilka tysięcy kilometrów był czysty i ładny żółty kolor !
Jak nie na CA to na skodzie ... jaki ten świat mały
Następnym razem będziesz zmieniał olej to stój nad gościem i czekaj aż wsio spłynie , potem daj mu swój baniaczek i niech zaleje , zakręci i w droge Niestety w tym kraju to najlepsza metoda ... na "dobry olej" w samochodzie.
Dobry olej szybciej "zczarnieje" niż zły. Olej, "szybkoczerniejący" ma poprostu dobre własności myjące.
Jeśli chcesz mieć olej, który długo jest żółty i czysty to... kup jakiś badziewny
Paradoksalnie jest to dobry objaw.
Oczywiście czarny olej uzyskamy również nie spuszczając starego do końca lub nie wymianiając starego filtra. No ale o tym mowy nie ma.
Dobry olej szybciej "zczarnieje" niż zły. Olej, "szybkoczerniejący" ma poprostu dobre własności myjące.
Paradoksalnie jest to dobry objaw.
chyba, ze paradoksalnie, okaze sie iz ta "czern" pochodzi z kiepskiego oleju wlasnie
nawet chyba tu na forum OCP ktos pisal, ze po castrolu silniki wygladaly w srodku nieciekawie dosc - byly jakies osady i zabrudzenia
olej moze zczerniec bo wymyl brud po porzednim, a moze by tez tak ze sam sie "zwegla" czy rozklada (jak to zwal tak zwal) bo nie wytrzymuje warunkow panujacych w silniku
po drugie jesli nawet jest to efekt wymycia silnika, to moze sie okazac, ze po takim wymyciu nagarow silnik bedzie pracowal gorzej
silnik od nowosci był zalewany tym samym olejem - magnatec 5w40
[ Dodano: Czw 22 Mar, 07 14:43 ]
jeszcze jedno co mnie dziwi - na korku wlewu jest troche takiej kawowej mazi, czy to normalne czy korek powinien byćabsolutnie czysty ? płycnu chłodniczego ubyło może z 1 cm na zbiorniku ale to normalne chyba bo ostatnio uzupełniałem delikatnie pół roku temu
Korek od oleju powinien być "czysty". kawowa maź świadcz o przedostaniu się płynu chłodzącego.
co do koloru oleju to, jeżeli używasz taki od zawsze, nie powinien szybko czernieć, przynajmniej w benzynie. może nie wszystko ci zlali przed wymianą.
mój sąsiad miał takie objawy w oplu, a później okazało się że uszczelka pod głowicą jest p...... ( zepsuta).
wyczyść korek i zaglądaj często, jak masz nieszczelność to maź pojawi się ponownie.
na kolor oleju specjalnie nie patrz, różnie z tym bywa ( chyba że zrobi się nagle czarny jak smoła)
Nie popadajcie w skrajności. Kawowa maź (majonez) powstaje właśnie przy takiej eksploatacji (częste gaszenie i zapalanie silnika, jazda na krótkich odcinkach) - wynika to z mieszania się nagromadzonej wilgoci z olejemi znika po dłuższej przebieżce (np200-300km).To jest normalne. Może też oczywiście być to wina uszczelki ale rzadko i wtedy są widoczne ubytki płynu.
A co do Castrola GTX Mag to użytkuję go zarówno w OI 1,6 od 3 lat i wcześniej w astrze 3 lata i zawsze był czysty przynajmniej przez połowę swojego okresu przebiegu.
pzdr
Teraz Laguna II 2,0 dci 150KM ...
Octavia II kombi 1,9 TDI również w stajni w rodzinie
jeszcze jedno co mnie dziwi - na korku wlewu jest troche takiej kawowej mazi,
to jest normalne przy jazdach nakrótkich dystansach bo silnik nie zdąży się dobrze nagrzaźć i para wodna z powietrza miesza się z oparami oleju. Głowa do góry trzymaj pion
Komentarz